فناوری و تجارت, مقالات

رهبران نسل سوم وب چه کسانی اند؟

پذیرش وب3 امری اجتناب ناپذیر است.

به گزارش کوین دِسک، اسکات گرین برگ، مدیرعامل آزمایشگاه بلاکچین خلاق (بلاکچین کریِّتیو لب) اعلام کرد برنامه ای آموزش محور توسعه داده است که هدف آن آموزش به افراد علاقه مند به حوزه کالای دیجیتال و اِن اِف تی است.

کرییتیو لب مستقر در لس انجلس است؛ مالک این کمپانی، فاکس اینترتیمنت است که هدفش، عمیق تر شدن در سیستم وب3 در آینده است.

به گفته مدیرعامل این شرکت، این پلتفرم قبلاً با اِن اِف تی و وب3 تجربه‌های گوناگونی آزمایش می‌کرده است، و اکنون به دنبال یافتن راه‌هایی برای ایجاد محتوا و توزیع آن در پلتفرم فاکس است. اسکات گرین برگ می گوید: ما معتقدیم که می توانیم از پلتفرم فاکس استفاده کنیم تا به مردم بیاموزیم ارزش یک کالای دیجیتالی و اِن اِف تی به چه معناست.

وب3 با همکاری فاکس، کالکشن  “خوانندگان نقابدار” را راه اندازی کرده که به کاربران امکان می دهد با استفاده از کارت اعتباری یا رمزارز، اقلام این کلکسیون را خریداری کنند. این تلاش ها به واسطه به کارگیری تجارب “آی آر اِل” در جشنواره های موسیقی عملی شده اند. داستان از این قرار است:

تیر ماه سال گذشته، فاکس از گرین برگ که در آن زمان مدیر عامل استدیوی انیمیشن “بنتوباکس اینترتینمنت” بود، استفاده کرد تا تلاش های این شبکه برای راه اندازی پروژه انیمیشینی که بر بلاکچین سوار می شد، رهبری کند. این مشارکت حتی تعهد فاکس به اِن اِف تی را نشان داد و 100 میلیون دلار پشتوانه این هدف قرار داد. این پروژه که “کراپوپولیس” نام دارد، تقریباً شبیه انیمیشن ریک و مورتی است که قرار است سال آینده از “هولو” پخش شود.

مالکان اِن اِف تی “کراپوپولیس” به آرکایو تمام ویدئوهای این انیمیشن به همراه پشت صحنه دسترسی خواهند داشت. همچنین قابلیت بالقوه ای در دسترسی به قسمت های اولیه و خرید از فروشگاه این پلتفرم خواهند یافت.

با این حال، این اولین سرمایه گذاری این پلتفرم در وب 3 نیست. سال گذشته، بعد از راه اندازی “ماسک ورس” قراردادی با سازمان کشتی کج می بندد تا کلکسیون های این مجموعه را ایجاد کند. اکنون با گذشت 8 ماه، گرین برگ به کوین دسک می گوید پروژه کالکشن کشتی کج، شامل لحظات کلاسیک به رای طرفداران خواهد بود. در 10 تیرماه سال گذشته، این کمپانی پروژه “پول در بانک” را با مشارکت کالکشن کشتی کج راه اندازی کردند که جزئیات آن هنوز در دسترس نیست.

علاوه بر این، بهمن سال گذشته، استودیو توکن یک بازیکن را با همکاری لیگ فوتبال ایالات متحده راه اندازی کرد. کمپانی یک “توکن تیمی” را ارائه کرد. کاربرانی که در این پروژه شرکت می کنند، این فرصت را دارند که توکن هایی را که توسط بازیکنان منتشر می شود خریداری کنند.

گرین برگ گفت: «نکته مهم در مورد این توکن ها این است که اکثر درآمد به بازیکنان تعلق می گیرد. “بیش از 50٪ به بازیکن تعلق می گیرد” در حالی که فاکس کمتر از 50٪ دریافت می کند.

وقتی از گرین برگ پرسیده شد که آیا مردم آماده تعامل با وب 3 هستند، وی خاطرنشان می کند که این امر “حتمی” است و به افراد 18 تا 34 ساله به عنوان نمونه ای از نسل بعدی کاربران اشاره می کند که این تغییر را رهبری خواهند کرد.

هنوز نابلدی ها و ترس هایی از ورود به این عرصه برای عموم وجود دارد؛ با این حال،  گرین برگ می گوید: « کاری که می خواهیم انجام دهیم این است که بزرگتر و سرپرست این کار باشیم »

وی همچنین اضافه کرد که پروژه‌های این پلتفرم به منظور نشان دادن ارزش و حفاظتی که وب 3 و توکن های غیر قابل معاوضه به کاربر می دهد است که باعث شکوفایی می شود. گرین برگ طیف گسترده ای از پروژه های این کمپانی را بر چند بلاکچین سوار نموده است؛ راه حل های لایه2 مانند “الوویو” که لایه 2 ای است که مثل “پلیگون” که بر روی بلاک چین اتریوم فعالیت می کند، امنیت بالاتری فراهم می کند که گرین برگ را نسبت به آینده این پروژه ها مطمئن می سازد.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط