رمزارز, فناوری, فناوری و تجارت

آیا پس از تسلا نوبت Apple است؟

شمار شرکت‌های تجاری عمومی که بیت کوین خریداری می کنند به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. تسلا نیز بیت کوین را برای پرداخت پذیرفت. این سوال به وجود می آید که اپل در چه نقطه‌ای نسبت به بیت کوین قرار دارد؟

در حالی که بانک هایی از جمله گلدمن ساکس و دویچه بانک برای توسعه خدمات ارز دیجیتال برای مشتریان خود عجله دارند، شرکت هایی مانند MicroStrategy و تسلا در حال جمع آوری میلیاردها دلار بیت کوین هستند تا به ترازنامه خود اضافه کنند.

اکنون، گمانه زنی ها در مورد اپل بسیار گسترده است، به طوری که تیم Draper غول فناوری Cupertino را در لیست شرکت های خود قرار داده است که احتمالاً اقدام به پذیرش رمزارزها می کند. اما چقدر احتمال دارد؟

بیت کوین یک ذخیره ثروت

اپل به عنوان یک شرکت فناوری، می تواند مسیرهای مختلفی را به سمت بازار ارزهای دیجیتال پیدا کند. یک راه این است که از تسلا و MicroStrategy الگوبرداری کنند و به سادگی مقداری بیت کوین به ذخایر خزانه خود اضافه کنند.

این شرکت با توجه به گزارش درآمد سه ماهه چهارم سال 2020 میلادی ، یکی از ثروتمندترین ها در بین تمام شرکت های آمریکایی است. با این حال ، با توجه به تأثیر اقتصادی مداوم همه گیری کرونا، چشم انداز کلی برای دلار مساعد نیست.

فشار تورمی ناشی از بدهی های عظیم دولتی، ذخایر نقدی اپل را در وضعیت نامطلوبی قرار می دهد  در حالی که اکثر تحلیلگران بر این باورند که پیش بینی بلند مدت بیت کوین نشان دهنده روند صعودی است.

با این حال، یک گزارش اخیرا به سفارش eToroX ، که راه حلهای قابل قبولی را برای موسساتی که قصد ورود به بازار کریپتوکارنسی را دارند ارائه می دهد، این دیدگاه را ارائه می دهد که نیروهای دیگری نیز در این زمینه حضور دارند. اگرچه نیروهای اقتصاد کلان مورد توجه قرار می گیرند ، گزارش به طور خلاصه می گوید:

“شرکت های سنتی در تلاش اند تا مزیت راه اول را بدست آورند. یک دوره طولانی بی سابقه رکود در سراسر جهان و تاثیرات همه گیری COVID-19 و عملکرد بانک های مرکزی، علاوه بر جستجوی مداوم برای منابع بازده دیگر، مطمئناً به علاقه شدید به بیت کوین و متعاقباً مجموعه ارزهای دیجیتال کمک می کند. “

قرار دادن ارز دیجیتال در مقابل کاربران اپل

دو غول مالی PayPal, Mastercard اخیراً خبرساز شده اند – و با درج دارایی های دیجیتال در خدمات خود به فشار قیمت رمزارزها کمک می کنند. علاوه بر این ، برخی شباهت ها بین PayPal و Apple وجود دارد. هر دو در روزهای ابتدایی از بخش ارزهای رمزپایه خارج شدند و اپل در سال 2014 یک برنامه کیف پول بلاکچین را از فروشگاه App بیرون کشید.

اما اخیراً شروع به استفاده از آن برای خرید در بیت کوین با استفاده از سرویس Apple Pay خود کرده است. پیشنهاد اخیر RBC Capital Markets مبنی بر اینکه اپل باید صرافی ارز دیجیتال خود را باز کند، یک گام بسیار دور به نظر می رسد. به گفته بلومبرگ  تحلیلگر، میچ استیوز، فکر می کند که این شرکت باید Apple Wallet را به یک بستر تجاری برای دارایی های دیجیتال توسعه دهد.

مبادله رمزارز یا کیف پول؟

آیا اپل واقعاً مبادله ارز دیجیتال را آغاز می کند؟ تا حدودی بعید به نظر می رسد. پیوندها به سخت افزارها و نرم افزارهای اصلی محصولاتشان بسیار محدود است و فرصت کمی برای بازاریابی را فراهم می کند. کیف پول رمزنگاری شده یکپارچه در iOS سناریوی محتمل تری به نظر می رسد. از این گذشته، سامسونگ بزرگترین رقیب آن در بازار تلفن های هوشمند ، قبلاً بلاکچین را در گوشی پرچمدار Galaxy S10 خود ادغام کرده است.

سامسونگ اخیراً با اعلام Knox Vault و ایجاد یک محیط امن و منزوی برای مهمترین داده های موجود در تلفن، امنیت سخت افزاری خود را دو برابر کرد. در نسخه همراه، سامسونگ از کیف پول بلاکچین خود به عنوان بخشی از اقدامات فزاینده ی امنیت یاد می کند. این شرکت همچنین پیش از این مقاله ای را به اشتراک گذاشته بود و توضیح می داد که چرا معتقد است تلفن های هوشمند برای تأمین امنیت بلاکچین و ارزهای رمزپایه مناسب ترین هستند.

بنابراین معقولتر به نظر می رسد که اپل قبل از ورود به بازار کاملاً جدید احتیاط  کند. با این حال ، شاید اگر قرار است ویژگی های تبادل در ارائه خدمات آینده اپل گنجانده شود، این امر می تواند از طریق یک شریک مبادله مانند PayPal یا حتی Coinbase صورت گیرد.

البته همه اینها حدس و گمان است و اپل در هنگام اعلامیه های پرمخاطب فرم های زیادی دارد. این شرکت همیشه کارت های خود را تا جایی که به ویژگی های جدید نزدیک است رو می کند و در یکی از رویدادهای عادی خود اخبار را اعلام می کند. ولی خب متأسفانه براساس حدس و گمان فعلی تمرکز کمی بر ارزهای رمزپایه و بلاکچین وجود دارد.

با توجه به ذخایر نقدی شرکت اپل باید در نظر بگیریم که پس از چنین اطلاعیه ای چه نوع پامپ قیمتی ایجاد می شود بنابراین ، اگر اپل اقدام به خرید بیت کوین کند، تقریباً مسلم است که فقط وقتی شرکت اقدام کند ما آن را می فهمیم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *